Tjockare hår med hjälp av saxen på barn?

Tjockare hår om man klipper det ofta har de flesta hört och vissa av er har säkert haft kort hår så länge att äldre damer kommenterat vilken söt pojke som föräldrarna går med. Min systerdotter är en av dem.
Men nu är det så att hur mycket hår man kommer att få, hur tjockt det kommer att bli eller hur fort det kommer att växa är en medfödd faktor och kan omöjligen hjälpas. Det spelar ingen som helst roll hur ofta eller hur kort man klipper håret, man har den hårväxt man är född med, vare sig man vill eller inte.

Till er med rakt tunnt hår vill jag bara säga att vi med tjockt lockigt hår avundas er, ni har mycket enklare att få håret torrt och behöver inte fäktas med lockar som vägrar ge med sig. Ni kan alltid permanenta ert, vi kan det inte.
Till slut, man måste må bra i sig själv, därefter gillar men sitt utseende bättre.


Håret är bara en trendsak, nu kan man förlänga det ganska lätt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Klart ni med lockigt hår också kan permanenta ert! Det finns rakhårspermanent serru :)

2008-06-27 @ 21:22:05
URL: http://impeach.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag tror det är bättre nu. Min vän gjorde det och det blev verkligen jättebra :) Men jag tycker du ska hålla dig till dina fina lockar och kanske platta det ibland med lite iron flat i håret, så det inte sliter.

2008-06-28 @ 16:59:22
URL: http://impeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0